niedziela, 14 kwietnia 2019

Indygo - Camille Galle

Indygo - Camille Galle





Tytuł: Indygo
Autor: Camille Galle
Wydawnictwo: Poligraf
Premiera: 31 stycznia 2019 r.

Moja ocena: 6/10


Uwielbiam debiuty polskich autorów. Kiedyś wzbraniałam się przed takimi książkami, czytałam głównie zagraniczne tytuły, a teraz te proporcje zdecydowanie się odwróciły. Jeśli chodzi o "Indygo" - nie sugerujcie się okładką i nazwiskiem autorki - zaręczam Wam, że jest Polką i więcej - że ta książka to jej bardzo udany debiut! Nie obędzie się oczywiście bez kilku zastrzeżeń z mojej strony, jednak w ogólnym rozrachunku książkę oceniam bardzo na plus i cieszę się, że to dopiero początek tej historii.

Świat, w którym autorka umiejscowiła bohaterów "Indygo" większości jest znany - mamy tutaj do czynienia z nieludźmi wszelkiej maści - wampiry, wilkołaki, czarownicy itp., a samą książkę należy zaliczyć do paranormal romance, graniczącego z urban fantasy. Taki gatunek rządzi się swoimi prawami i nie inaczej jest w przypadku tej historii. Główna bohaterka to 30-lenia (powiem Wam, że odkąd skończyłam 30 lat WSZĘDZIE bohaterami książek, które czytam, są trzydziestolatkowie :D) Skye - agentka nieruchomości, która próbuje poukładać sobie życie po niedawnym rozwodzie. Pewnego dnia do jej agencji wchodzi (oczywiście) nieziemsko przystojny i charyzmatyczny mężczyzna, którego wymagania co do nowego domu są niezwykle osobliwe. Daniel okazuje się być wilkołakiem. Pewien splot wydarzeń powoduje, że na jaw wychodzą interesujące umiejętności Skye... Stawia ją to w niebezpieczeństwie, przed którym skłonny jest ją chronić nie tylko Daniel. Do równania dochodzi bowiem wampir Dante i inny wilkołak z watahy Daniela. Wydarzenia pędzą właściwym sobie rytmem, by dotrzeć do sedna tej historii, w której Skye ma swój niemały udział. 

"Indygo" czyta się z niesamowitą lekkością - autorka ma bardzo przystępny styl, a przez lekturę się właściwie płynie. Narracja poprowadzona jest z punktu widzenia głównej bohaterki, więc mamy wgląd tylko w jej myśli i odczucia - Skye czasem może irytować swoją naiwnością (która powinna być właściwa dla nastolatki) i brawurą, ale w gruncie rzeczy jest to babka z krwi i kości, która znalazła się w takim momencie życia, w którym na nowo musi poukładać sobie w głowie. Można wręcz rzec, że Daniel zjawił się we właściwym momencie. Daniel, Dante, Tristan... Autorka chyba trochę za dużo testosteronu podrzuciła Skye, bo w pewnym momencie biedna sama nie wie, co do kogo czuje. Panowie za to doskonale wiedzą, czego chcą ;) Wszystkie ich kreacje przypadły mi do gustu, w sumie chyba nie umiałabym wybrać swojego ulubieńca. Oczywiście w historii przewijają się też inne postacie, grające w różnych zwrotach akcji główne skrzypce. Zapomniałam dodać, że nieludzie nie żyją w ukryciu, nie są to czasy "Zmierzchu", lecz bardziej Mercedes Thompson - nieludzie wyszli z ukrycia, lecz nie wszyscy się ujawnili. W każdym razie w świadomości ludzi funkcjonują wilkołaki i wampiry jako część ich rzeczywistości. Zabrakło mi w tej historii wyjaśnienia "politycznych" kwestii tego ujawnienia się - czy został powołany jakiś rząd/urząd/organ dla nich właściwy, czy mają z ludźmi jakieś umowy, jakie panują zasady w ich koegzystencji., w jaki sposób się ujawnili. Wprawdzie pojawia się kwestia polityki, jednak dużo później i bez większego zagłębienia się w temat, tak jakby autorka zakładała, że czytelnicy "Indygo" mieli za sobą twórczość Patricii Briggs, a przecież nie możemy zakładać, że wykreowane przez nie światy są tożsame. 

Nie zmienia to jednak faktu, że "Indygo" czytałam z zapartym tchem, póki jej nie skończyłam. Autorka umie tak pisać, że nawet swoiste nastoletnie rozdarcie głównej bohaterki pomiędzy trzema (!) facetami nie przeszkadza i chce się wiedzieć, co będzie dalej. Tak to jest, że czytanie ma sprawiać przyjemność, a lektura tej książki zdecydowanie taką przyjemnością była. Spodobał mi się pomysł na fabułę, poprowadzenie akcji i zakończenie książki, a kwestie, które poruszałam wyżej, są jedynie techniczne, a i każdy czytelnik inaczej może je odebrać. Autorka umiejętnie prowadzi akcję, by zakończyć ją w takim momencie, że natychmiast chce się wiedzieć, co będzie dalej. 

Podsumowując - gratuluję autorce debiutu i czekam na kolejną książkę ;)

Jeśli lubicie paranormal romance to ta pozycja jest z pewnością dla Was. Dajcie znać, czy czytaliście, a może po tej opinii macie ją w planach?




Za książkę dziękuję autorce.

12 komentarzy:

  1. Teraz mam dylemat, bo nie jest to mój gatunek, ale z drugiej strony lubię wspierać debiuty, więc może skuszę się na tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się przekonać, może akurat ta książka z tego gatunku przypadnie Ci do gustu ;)

      Usuń
  2. Twoja recenzja jest zachęcająca, ale to zupełnie nie moja tematyka. Nie znam nawet Zmierzchu. Chyba bym się w tym nie odnalazła...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jest właśnie taki gatunek, dość specyficzny, nie każdy lubi ;)

      Usuń
  3. Czytałam ,polecam fajnie się czyta.Mam nadzieję że kolejna część będzie miała taki klimat (humoru i romansu)

    OdpowiedzUsuń
  4. Paranormal romance to zupełnie nie moja bajka, fajnie jednak że debiutujacy autorzy próbują swoich sił w tym klimacie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to bardzo cieszy - że nie tylko w kryminałach i obyczajówkach ;)

      Usuń
  5. Ja także ostatnim czasem uwielbiam debiuty polskich autorów. W tym wypadku chyba jednak odpuszczę, gdyż mam już dość książek z gatunku paranormal romance :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, a co ostatnio ciekawego przeczytałaś w tym gatunku? Co polecasz?

      Usuń
  6. Nie słyszałam o książce wcześniej, ale dowiem się o niej nieco więcej

    OdpowiedzUsuń
  7. Are you in need of help to bring back your lover who left you? help to solve your infertility problem and to get pregnant? If you have difficulty conceiving? Impotence, Gonorrheal, STI (sexually transmitted infection) Stroke and Diabetes, Fibroid, Getting your money back from whoever owes you and refuse to pay, Job promotion, Asthma etc.. Dr.Obodo can help you.. Contact him Asap and all your problems shall be gone forever.

    Email: templeofanswer@hotmail.co.uk

    WhatsApp: +(234)8155 42548-1

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zakątek czytelniczy , Blogger