poniedziałek, 5 marca 2018

Wszystkie twoje marzenia - Agata Czykierda-Grabowska

Wszystkie twoje marzenia
Agata Czykierda-Grabowska

źródło
Tytuł: Wszystkie twoje marzenia
Autor: Agata Czykierda-Grabowska
Wydawnictwo: OMG Books
Data premiery: 10 maja 2017 r.

Moja ocena: 8/10 (rewelacyjna)


"Wszystkie twoje marzenia" to moje drugie spotkanie z twórczością Agaty Czykierdy-Grabowskiej. Pierwsze - "Jak powietrze" - wspominam bardzo dobrze (klik) i całkiem spokojnie zasiadłam do kolejnej lektury książki, która wyszła spod pióra autorki. I przyznać Wam muszę, że spotkanie to wypadło jeszcze lepiej, niż z "Jak powietrze".

Maja i Kamil to studenciaki, mieszkający w tym samym akademiku, tyle że na różnych piętrach. Kamil poznaje Maję, gdy ta pastwi się nad swoim samochodem, który w ulewie, tuż pod kampusem, nagle odmawia posłuszeństwa. Nie chce wikłać się w żadne "romanse" i wstępnie ma o dziewczynie zapomnieć, jednak coś go do niej ciągnie. Dziewczyna go fascynuje i widać, że i on nie jest jej obojętny, jednak Maja twierdzi, że nie może się wiązać. Prosi Kamila, żeby jej obiecał, że się w niej nie zakocha - chłopak składa tę obietnicę, jednak po tym przyrzeczeniu nic nie idzie tak, jak powinno...

Maja ma za sobą bardzo trudne doświadczenia. Tak trudne, że teraz próbuje żyć pełną piersią - tak, jakby jutra miało nigdy nie być. Przeszłość jednak nie do końca chce odpuścić i przypomina jej o niej Dawid, nie dając zapomnieć o tym, co zostawiła w rodzinnym domu. Mamy zatem dwójkę młodych ludzi, za którymi jak cień podąża ten trzeci, tajemnice z Mai przeszłości i obietnicę niezakochania się. To wszystko sprawia, że "Wszystkie twoje marzenia" wręcz kipią emocjami, a iskry napięcia wręcz przeskakują pomiędzy kolejnymi kartkami. Autorka opisuje historię naszych bohaterów w taki sposób, że czasem włoski na karku stawały mi dęba - miałam zwyczajnie ciarki. Rzeczywistość wykreowana przez Agatę Czykierdę-Grabowską bardzo przypadła mi do gustu - nie dość, że splot wydarzeń nie pozwolił mi właściwie odłożyć książki ani na chwilę, to jeszcze styl pisania autorki jest tak przystępny, że przez lekturę właściwie przepłynęłam.

Bohaterowie są wyraziści i ani przez moment nie powodują u czytelnika irytacji (co często jest mankamentem książek z serii New/Young Adult). Co więcej - Kamil prezentował poczucie humoru, które jest mi bliskie i często uśmiechałam się pod nosem, czytając "Wszystkie twoje marzenia". Co jak co, ale humoru w tej książce nie brak, jednak nie można zapominać, że autorka porusza też kilka ciężkich tematów. Nie chcę tutaj zdradzać zbyt wiele, ale to, że Majka żyje pełnią życia, nie wzięło się znikąd. Niestety, ale i w prawdziwym życiu wielu ludzi - bardzo młodych ludzi - życie doświadcza bardzo ciężko, a autorka nie boi się poruszać tej tematyki. Co istotne - robi to w bardzo mądry i inteligentny sposób, przez co jej książki dostarczają nie tylko świetnej rozrywki, ale także refleksji. 

We "Wszystkich twoich marzeniach" znajdują się sceny erotyczne - w końcu ta książka prezentuje pewien nurt literacki i nie mogło ich zabraknąć. Jednak - nie jest ich nachalnie dużo, zostały napisane w sposób bardzo smaczny i wywołujący czasem gęsią skórkę ;)

W ogólnym rozrachunku ta pozycja podobała mi się bardziej, niż "Jak powietrze" - co pewnie wynika z samej fabuły i sposobu poprowadzenia akcji oraz przedstawionych wydarzeń. Na pewno jeszcze nie raz sięgnę po książki autorki, bo po prostu mi się one podobają ;) Lubię sięgać po książkę, gdy mam gwarancję dobrze spędzonego przy niej czasu, a Agata Czykierda-Grabowska właśnie taką gwarancję mi daje.

Znacie "Wszystkie twoje marzenia" i książki autorki? Dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o książce i twórczości Agaty Czykierdy-Grabowskiej ;)




Książkę przeczytałam w ramach Book Tour, który zorganizowała Kasia z bloga Poligon Domowy. Już wkrótce książka powędruje dalej i mam nadzieję, że kolejnej czytelniczce przyniesie tyle samo mile spędzonych chwil, co mnie ;)


Książka bierze udział w wyzwaniu Czytam, bo polskie.



4 komentarze:

  1. Uwielbiam twórczość tej autorki. Ta książka jeszcze przede mną

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam, ale jestem zainteresowana poznaniem treści :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię książki autorki, zarówno ta jak i "Jak powietrze" zrobiły na mnie pozytywne wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka podobała mi się bardziej niż "Jak powietrze" ale obie są bardzo dobre - inne książki autorki mam w planach

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zakątek czytelniczy , Blogger