piątek, 2 września 2022

Dama Pik - Monika Godlewska

Dama Pik - Monika Godlewska



Tytuł: Dama Pik
Autor: Monika Godlewska
Wydawnictwo: Lira
Premiera: 27 lipca 2022 r.

Moja ocena: 6/10


Jeśli chodzi o kilkutomowe historie - wolicie trylogie czy może dłuższe formy? 

Jak dla mnie - jeśli historia mnie wciągnęła, to mogłaby trwać w nieskończoność :)

A ta ze zdjęcia zakończyła się w taki sposób, że chyba należy do autorki wystosować petycję z prośbą o przemyślenie, czy na pewno chce zostawić czytelników w takim stanie ;) 

Dama Pik to trzecia część przygód Lady Eleanor, która dzieje się w Londynie na początku XX wieku. . Nie chciałabym zdradzić fabuły, a dzielenie się wrażeniami z lektury kolejnego tomu zawsze nastręcza trudności. Napiszę więc tak - intrygi, plotki, socjeta, suknie i "krnąbrna" główna bohaterka to dla mnie strzał w dziesiątkę. Tutaj każde słowo, każde zdarzenie mają znaczenie dla akcji, a dzieje się tutaj tyle, że nie sposób się nudzić. Autorka świetnie operuje słowem, wprowadza w świat dwudziestowiecznego miasta i oddaje jego klimat. Nora zyskuje wraz z upływem historii, a determinacji można się wręcz od niej uczyć. 

Tak, jak myślałam - drugi tom był koniecznym przystankiem przed trzecim, a sama historia nie utraciła dusznej i lepiej atmosfery, jaka autorce udało się zbudować we wcześniejszych tomach. Jeśli lubicie historię "kostiumowe", to ta seria poleca się Waszej uwadze - Dama Kier, Król Pik, Dama Pik - taka jest kolejność ;)

Znacie? A może macie w planach? Dajcie znać ;)




We współpracy z Wydawnictwem Lira.

2 komentarze:

  1. Nie czytałam pierwszej części, ale jeszcze się nad tym zastanowię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Być może skuszę się na tę serię, skoro jest taka dobra.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zakątek czytelniczy , Blogger