wtorek, 13 grudnia 2022

Everest. Poruszę niebo i ziemię - Wojciech Nerkowski

Everest. Poruszę niebo i ziemię - Wojciech Nerkowski




Tytuł: Everest. Poruszę niebo i ziemię
Autor: Wojciech Nerkowski
Wydawnictwo: Lira
Premiera: 9 listopada 2022 r.

Moja ocena: 9/10


Są tu zwolennicy górskich wędrówek?

Jeśli chodzi o góry to stawiałabym na relaks w górskiej chatce przed kominkiem ;)  górskie wędrówki nie są dla mnie ;)

Ale zdecydowanie dla mnie jest najnowsza książka Wojciecha Nerkowskiego.

Kris i Julia przebywają w Katmandu - czekają, aż ich drugie połówki wrócą z Everestu. Niestety dochodzi do załamania pogody i radosne oczekiwanie zmienia się w walkę o przetrwanie. Rozpoczyna się wyścig z czasem, a Julia i Kris będą musieli walczyć z przeciwnościami losu, których nigdy by się nie spodziewali...

Ta książka jest nieodkladalna. Po prostu. Jak się zaczyna czytać, nie odkłada się jej, póki nie zostanie przewrócona ostatnia kartka. Autor jest mistrzem budowania napięcia, kreowania świetnych i niejednoznacznych bohaterów oraz konstruowania wręcz filmowej fabuły. Historia opisana w książce mogłaby być fikcją, ale dobrze wiemy, że i w naszej polskiej historii znajdziemy podobne wydarzenia, niejednokrotnie beż szczęśliwego zakończenia. Czy tu takie jest? Nie mogę tego oczywiście zdradzic, o tym musicie przekonać się sami. Historia jest opowiedziana z perspektywy osób, które organizują akcję ratunkową i sama aż czułam te emocje, sama chciałam wręcz wziąć udział w organizowaniu pomocy.

Gorąco Was zachęcam do sięgnięcia po Everest. Autor świetnie pisze i warto poznać jego twórczość. Jego historie pochłaniają bez reszty!


We współpracy z Wydawnictwem Lira.

3 komentarze:

  1. Książka ciekawie się zapowiada, więc będę miała ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuję się zachęcona do przeczytania tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przyznać, że nie jestem wielbicielką górskich klimatów, a jednak mnie zaintrygowałaś! Zresztą skutecznie mnie już wabi samo Katmandu, które mocno mnie intryguje. ;) Rozejrzę się za tą książką, bo skoro nieodkładalna... ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zakątek czytelniczy , Blogger