piątek, 28 kwietnia 2023

Langer - Remigiusz Mróz

 Langer, Remigiusz Mróz



Tytuł: Langer
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Czwarta Strona Kryminału
Premiera: 12 kwietnia 2023 r.

Moja ocena: 8/10


Są tu fani twórczości Remigiusza Mroza?
Pytanie, na pewno są ;)

Ja mam z jego książkami trudną relację - nie czytam wszystkich, niektóre mi się podobają, inne nie. Co do Chyłki - zakończyłam przygodę z nią na bodajże szóstym tomie, ale jak tylko usłyszałam, że sam zbój otrzyma swoją perspektywę w osobnej książce, wiedziałam, że to będzie kwestia czasu, aż ją przeczytam.
Langer to historia o tym, jak rodzi się zło. Poznajemy przeszłość głównego bohatera i jego obecne losy. Opisu książki praktycznie nie ma, więc nie zdradzę też nic więcej. Czy trzeba znać całą serię z Chyłką, żeby czytać Langera? Moim zdaniem nie, ale dobrze jest mieć choćby minimalne tło i wiedzieć, kim jest Piotr Langer i że jest zbójem z serii o ulubionej adwokatce Polaków.

Czy są brutalne i obrzydliwe sceny? Owszem, ale nie jest to ten poziom, który by mnie zszokował, lepiej jednak, żebyście wiedzieli o tym. To książka o psychopacie, więc spodziewajcie się wszystkiego. Ta książka jest taka, jaką zapamiętałam twórczość autora, choć odnoszę wrażenie, że przystopował z liczbą zaskoczeń i zwrotów akcji, aczkolwiek jest to Mróz w czystej postaci, także albo się w to wchodzi z pełną tego świadomością, albo odpuszcza. Langer z pewnością jest nie lada gratką dla fanów autora, w końcu postać, która gdzieś się przewijała w tle i fascynowała dostała całą historię. Czyta się ją tak, jak inne książki Mroza. Langer wciąga - w zasadzie ciężko jest się od niego oderwać i czuję, że jeśli chodzi o tę postać, to autor nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. To była interesująca przygoda i jeśli będzie więcej- na pewno poznam to więcej.

Ciekawa jestem, czy macie w planie Langera, a może jesteście już po lekturze? Dajcie znać!



Współpraca z Czwartą Stroną Kryminału


1 komentarz:

  1. Ja jakoś nie mogę się przełamać, by poznać twórczość autora, choć jedną jego książkę z serii "Chyłka" mam na półce.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zakątek czytelniczy , Blogger