czwartek, 18 listopada 2021

Milcząc jak grób - Małgorzata Rogala

Milcząc jak grób - Małgorzata Rogala



Tytuł: Milcząc jak grób

Autor: Małgorzata Rogala
Wydawnictwo: Czwarta Strona Kryminału
Premiera: 27 października 2021 r.

Moja ocena: 9/10


Macie takich autorów/autorki, których przeczytaliście wszystkie książki?

Jeśli o mnie chodzi, Małgorzata Rogala jest jedną z takich autorek. Najbardziej lubię jej serię o Agacie Górskiej i Sławku Tomczyku, dlatego jak pojawiła się informacja, że w podobnym uniwersum wychodzi pierwszy tom nowej serii, to sami wiecie... 

Monika Gniewosz jest policjantką i wskutek pewnych wydarzeń z przeszłości musi wraz z córką zmienić miejsce zamieszkania. Trafia do miasteczka Pełnia, gdzie najpoważniejszą interwencja jest wezwanie do bójki, lecz nie wie jeszcze, że pierwszego dnia pracy zostanie jej przydzielona sprawa pewnego napadu na 20-letniego chłopaka. Monika dzień po dniu zacznie się zagłębiać w życie i sprawy mieszkańców miasteczka. Jak można się domyślić, nic nie jest takie, jakim się wydaje, a wspomnieni mieszkańcy skrywają dość sporo sekretów...



Ja jestem zachwycona początkiem nowej serii spod pióra autorki. Nie jest to krwawy kryminał, lecz taki bardziej w stylu domestic noir, choć mamy tutaj policjantów w rolach głównych. Autorka bardzo pieczołowicie nakreśla charakter społeczności, do jakiej trafia główna bohaterka, mamy tutaj dość szeroko rozwiniętą sferę obyczajową, więc musicie się na to przygotować, sięgając po twórczość autorki. Ja to wydanie kryminalno-obyczajowe w wykonaniu Małgorzaty Rogali lubię, bo jak dla mnie są tutaj idealnie wyważone proporcje, a nie o każdym kryminale z warstwą obyczajową można to powiedzieć. W Milcząc jak grób wszystko się zgadza - kreacje bohaterów, poprowadzenie akcji i jej zawieszenie, sposoby podrzucania tropów, zakończenie i rozwiązanie zagadki.

Przeczytałam tę książkę niemalże w mgnieniu oka i byłam bardzo rozczarowana, że tak szybko się skończyła. Mam nadzieję, że autorka nie próżnuje i już tworzy kolejne tomy, bo jestem ciekawa, jak potoczą się losy bohaterów tej serii, zwłaszcza, że kilka wątków zapowiada się bardzo obiecująco ;) 

Polecam Waszej uwadze książkę ze zdjęcia. Dajcie znać, czy jest w Waszych planach a jeśli ją przeczytaliście - podzielcie się koniecznie Waszymi wrażeniami :)



We współpracy z Czwartą Stroną Kryminału.

1 komentarz:

  1. Nie słyszałam jeszcze o tej książce. Z interesujących thrillerów warto zwrócić uwagę na "Szelest". Na mnie książka zrobiła dobre wrażenie, trzyma w napięciu i zaskakuje.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zakątek czytelniczy , Blogger