środa, 28 lipca 2021

Arszenik i stare obrazy - Jacek Getner

Arszenik i stare obrazy - Jacek Getner




 Tytuł: Arszenik i stare obrazy

Autor: Jacek Getner
Wydawnictwo: Lira
Premiera: 14 lipca 2021 r.


Moja ocena: 8/10


Lubicie komedie kryminalne czy mijacie ten gatunek szerokim łukiem?

 

Ja lubię, ale nie każdy rodzaj humoru mi odpowiada. Na pierwszym miejscu jest u mnie twórczość Alka, potem długo długo nic... Aż do teraz. Przeczytałam książkę Jacka Getnera i stwierdzam, że jest to mój drugi ulubiony autor w tym gatunku :)

 

Jacek Przypadek to hm.... Prawie trzydziestolatek bez konkretnych planów na przyszłość i teraźniejszość. Całkiem (nomen omen) przypadkiem los decyduje za niego, gdy u jego sąsiadki zostają skradzione obrazy, a sama sąsiadka prosi go o rozwikłanie zagadki. Tak nasz bohater rozpoczyna karierę detektywistyczną, co niespecjalnie podoba się miejscowej Policji... Nasz bohater niby wzbrania się przed tą rolą, jednak trzeba mu przyznać, że jest niezwykle spostrzegawczy i aż prosi się, by umiejętnie wykorzystać tę cechę. Taka intuicja jest na wagę złota!

 

Autor ujął mnie swoim sposobem ukazywania fabuły. Wielowątkowo, jakby z perspektywy 3D, często obserwujemy jedną scenę, widząc wiele perspektyw tej samej sytuacji. Akcja płynie rześko, jest śmiesznie i kryminalnie i baaaaaardzo wciągająco. Autor ciekawie kreuje bohaterów, ubierając ich w charakterystyczne cechy. Wszyscy bohaterowie, razem ze swoimi przywarami tworzą zgrabny obrazek, taki wręcz przekrój całego społeczeństwa. Co do języka - serwuje humor i słowny i sytuacyjny, co bardzo cenię w tym gatunku. Widać, że Jacek Getner jest dobrym obserwatorem i świetnie wykorzystuje to w tej historii.


Jest lekko, wciągająco, interesująco - jak dla mnie idealnie i w sam raz. Książka jest krótka, czyta się szybko - czego chcieć więcej? :)

 

Ubawiłam się przy tej książce i mam nadzieję, że szybko przyjdzie mi się znowu spotkać z Jackiem Przypadkiem. Idealna lektura na lato ;)




1 komentarz:

Copyright © 2016 Zakątek czytelniczy , Blogger