środa, 22 marca 2023

Ziggy, Stardust i ja - James Brandon

 Ziggy, Stardust i ja - James Brandon



Tytuł: Ziggy, Stardust i ja
Autor: James Brandon
Wydawnictwo: BeYa
Premiera: 8 marca 2023 r.

Moja ocena: 9/10


Muzyka. Jak dużą rolę pełni w Waszym życiu?

W moim - ogromną. Tworzy wspomnienia, przywołuje miłe chwile, pozwala odpłynąć myślami i się zrelaksować. Dla Jonathana, głównego bohatera "Ziggy, Stardust i ja" muzyka jest jedną z dróg poradzenia sobie z rzeczywistością. Tytułowy Ziggy to sceniczna osobowość chyba każdemu znanego Davida Bowiego - pomaga Johnny'emu przetrwać i to dosłownie.

Jest rok 1973, homoseksualizm uznawany jest za chorobę psychiczną, w tle burzliwe wydarzenia w Stanach Zjednoczonych i w tym wszystkim Johnathan, który rzucony w trudny moment historyczny, także jego rodzinu, ucieka w bezpieczny świat wyobraźni, gdzie rozmawia z matką i Ziggim i marzy, by udać się w kosmos, bo tam będzie mógł być sobą. Na ziemi nie ma łatwo, tylko dlatego, że lubi innych chłopców. Pojawia się Web i w Jonathanie budzą się uczucia, co do których nie może już udawać, że ich nie ma.

O tej książce zdecydowanie jest tutaj za cicho. To wartościowa historia, która porusza do głębi. Wielokrotnie doprowadziła mnie do granicy łez, powodowała złość na to, co spotyka Johnathana, wywoływała ogromne poczucie niesprawiedliwości i krzywdy, jaka się dzieje temu chłopcu. Niesie za sobą takie wartości, którymi powinniśmy kierować się w życiu. Jest historia, jest przesłanie, są wywołujący emocje bohaterowie. Ta książka zostanie ze mną na długo. I mam takie wrażenie, że pomimo upływu lat od czasów, w których dzieje się jej akcja, niestety wiele tematów pozostaje aktualnych...

Jestem zachwycona Ziggim i mam nadzieję, że jeżeli po niego sięgnięcie - również będziecie. Znajdziecie też tutaj nietuzinkową narrację, humor i przede wszystkim emocje - tak właściwe dla każdego z nas, a tak próbujące wreszcie wypowiedzieć się w imieniu Jonathana...



We współpracy z Wydawnictwem BeYa.


1 komentarz:

  1. Emocjonalne książki bardzo lubię, więc myślę, że dam sobie szansę na jej przeczytanie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zakątek czytelniczy , Blogger