poniedziałek, 18 października 2021

Morderstwo w Orient Espresso - Jacek Getner





Tytuł: Morderstwo w Orient Espresso
Autor: Jacek Getner
Wydawnictwo: Lira
Premiera: 27 września 2021 r.
Seria/cykl: Jacek Przypadek, tom III

Moja ocena: 7/10


Jaką kawę pijecie? Ja z dużą ilością mleka ;) I tak, wiem, wiele osób nie uważa tego za kawę, ale kompletnie się tym nie przejmuję ;)

Bohater z pierwszej zagadki (tytułowej) też lubił kawę. I sushi. Tak bardzo, że aż zakończył swój żywot w Orient Espresso - restauracji, gdzie specjalnością są te dwie rzeczy. Jacek otrzymuje zlecenie złapania mordercy. Potem kolejne - bardziej honorowe i mniej krwawe na szczęście, by w końcu zdemaskować złodzieja, który okradł... Złodzieja.

Same zagadki są - jak dla mnie - ciekawe i interesujące, jak zawsze zresztą w przypadku Przypadka, jego nie imają się nudne sprawy. Tutaj więc autor trzyma poziom, co okraszone jest sporą dozą humoru, jednak jest to taki rodzaj humoru, który trzeba lubić i patrzeć na przedstawione historie przez palce.

Autor zdecydowanie jest dobrym obserwatorem, co skrzętnie wykorzystuje w swoich książkach, ukazując ludzkie przywary w dość przerysowany sposób, lecz nie sposób uznać, by było to niesmaczne czy oburzające. Tacy po prostu są ludzie... A w książkach autora obserwujemy ich cały przekrój ;)

Podobało mi się, że autor nieco popchnął wątek osobisty głównego bohatera do przodu. Jeśli nie znacie wcześniejszych tomów to w tym wypadku możecie czuć się zagubieni i nie wiedzieć do końca, o co chodzi. Wątki z poprzednich części wracają, nie tylko jeśli chodzi o życie osobiste bohatera...

Książkę jak zawsze czyta się szybko i przyjemnie, ja bardzo lubię styl autora, jego postrzeganie świata i poczucie humoru, także jeśli lubicie komedie kryminalne, to seria o Jacku Przypadku powinna przypaść Wam do gustu. Ja już nie mogę się doczekać, kiedy kolejna cześć wpadnie w moje ręce ;)




1 komentarz:

Copyright © 2016 Zakątek czytelniczy , Blogger